Kolejka parowa w oryginalnej skrzyni
Bardzo wczesna kolejka parowa w pudle z nalepką firmową – litografia. ok. 1870 rok.
Kolejka składa się z drewnianej skrzyni z litografowaną ilustracją i sygnaturą w górnej części, lokomotywy parowej, napędzanej silnikiem parowym z węglarką, dwoma wagonami osobowymi i jednym towarowym. W komplecie znajduje się tor “rynnowy” z blachy żelaznej sztancowanej, składający się z dwunastu elementów wysuwanych krawędziami. tworzący po złożeniu okrąg. Na każdym elemencie znajduje się wybita duża strzałka określająca kierunek złożenia elementów.
Lokomotywa z mosiężnym kotłem i paleniskiem. Na wierzchu kotła zamontowano gwizdek będący równocześnie zaworem bezpieczeństwa. Koła lokomotywy zostały wykonane z mosiądzu, a koła wagonów odlano z białego metalu. Wagony polakierowano na zielono i brązowo z czerwonym wykończeniem okien. Wagon towarowy jest w odcieniu ultramaryny z czerwonymi wyłogami. Węglarka I kabina maszynisty natomiast są zielone. Podwozie lokomotywy I szprychy kół w czarnym odcieniu.