Kolejka parowa w oryginalnej skrzyni

Bardzo wczesna kolejka parowa w pudle z nalepką firmową – litografia. ok. 1870 rok.

Kolejka składa się z drewnianej skrzyni z litografowaną ilustracją i sygnaturą w górnej części, lokomotywy parowej, napędzanej silnikiem parowym z węglarką, dwoma wagonami osobowymi i jednym towarowym. W komplecie znajduje się tor “rynnowy” z blachy żelaznej sztancowanej, składający się z dwunastu elementów wysuwanych krawędziami. tworzący po złożeniu okrąg. Na każdym elemencie znajduje się wybita duża strzałka określająca kierunek złożenia elementów.
Lokomotywa z mosiężnym kotłem i paleniskiem. Na wierzchu kotła zamontowano gwizdek będący równocześnie zaworem bezpieczeństwa. Koła lokomotywy zostały wykonane z mosiądzu, a koła wagonów odlano z białego metalu. Wagony polakierowano na zielono i brązowo z czerwonym wykończeniem okien. Wagon towarowy jest w odcieniu ultramaryny z czerwonymi wyłogami. Węglarka I kabina maszynisty natomiast są zielone. Podwozie lokomotywy I szprychy kół w czarnym odcieniu.

Szczegółowe informacje

Typ obiektu Kolej
Twórca / producent Georges Carette
Kraj Niemcy
Datowanie ok. 1890 r.
Wymiary Skrzynia: wys. 13,8 cm, dł. 52,5 cm, szer. 35,5 cm; lokomotywa: wys. 16,5 cm, dł. 20,6, szer. 8 cm; wagony osobowe: wys. 12,8 cm, dł. 17,8 cm, szer. 8,6 cm; wagon towarowy: wys. 10 cm, dł. 15,2 cm, szer. 8,8 cm; węglarka: wys. 8 cm, dł. 10,9 cm, szer. 8,1 cm
Technika wykonania chromolitografia na papierze, stolarka, lakierowanie, odlewanie, frezowanie
Materiał mosiądz, żelazo, papier, lakier chromolitografowany; skrzynka: drewno, lakier